Monday, December 12, 2022

Re: משפחת ראובן חיים (רודי) קליין

סבא שלי היה בן של מרדכי קליין בן של בנימין אליעזר קליין בן של השנות חיים. הוא הגיע לארה"ב ושירת בצבא האמריקני כמה חודשים באמצע המלחמה. הוא התחתן עם הסבתא שלי בערך בשנת תש"כ והם גרו בבורו פארק. כנזכר, הסבא שלי נפטר בשנת תשכ"ח.
אבא שלו מרדכי קליין נפטר כשסבא שלי היה צעיר, ואמו חיה זלאטא התחתנה עם מישהו בשם שלמה מרמלשטיין. לסבא שלי היה אחות אחת, פייגע (שהתחתנה עם ישראל שטעג), וכמה אחים-מן-האב-ולא-מן-האם ואחים חורגים ממשפחת מרמלשטיין. הסבא שלי היה מאוד קשור לאחיו שמואל אהרן (ארמין) מרמלשטיין ודובער (באב) מרמלשטיין, ורוב המכתבים שיש בידי נכתבו אליהם או מהם.
לאחרונה, הייתי בקשר עם בנציון קליין (בן שלמה קליין בן ירוחם קליין בן השנות החיים) מרמת השרון שהיה גר פעם בפריס, והוא אמר לי שהוא זוכר איך שהסבא שלי הגיע לפריס בשנות 1950 כשהוא היה בחור. אחר כך, מצאתי תיעוד לזה במכתבים שנכתב לסבא שלי, שבאחד מהם כתוב כתובת בפריס, ובנציון זהה את הכתובות כשלו מלפני זמן מה.
רציתי לדעת אם את זוכרת כלום אל הסבא שלי? אני גם מעוניין לשמוע על כל מה שאת יודעת על המשפחה. לדוגמא, בקונטרס של הרב שפירא שהזכרתי, כתוב שהיו לבעל השנות חיים שתי נשים, אבל אין לי עדות ברורה איזה מילדיו נולדו מהאשה הראשונה (ששמה לא ידוע לי) ואיזה מהאשה השניה (מרים גריינברגר) או אם בכלל נולדו לו כלום מאשתו הראשונה. אשמח לדעת עוד פרטים, אם יש לך...
מתי נוח לך שאני אתקשר אליך? אני אשלח לך הזמנה לאתר ג'ני ואת יכולה לראות את כל מידע שיש לנו על המשפחה.
כל טוב ושלום,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית
נ.ב. כעת יש לי רק תמונה אחת מהסבא שלי, ואינה תמונה בררוה כל כך (מסתמא יש לי עוד תמונות בבית אבי בארה"ב):


Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein

Beitar Illit, Israel

Author of: God versus Gods Lashon HaKodesh

ORCiD LinkedIN | Google Scholar | Amazon



On Sun, Dec 11, 2022 at 11:19 PM Dr. Ayala Gliksberg <ayalagli@netvision.net.il> wrote:

מכתבך הגיעני ,

מרדכי דוד קליין ע"ה  מי-ם  היה מאד מקורב אלינו

באשר לסבך מנוחתו עדן ראוי יהיה להוסיף פרטים מזהים

האם ידוע לך עם מי הוא היה בקשרי משפחה?

אב סבי היה ראובן חיים קליין מחבר  הפירוש "שנות חיים"

מאשרת שההזמנה  לחתונה אכן שלנו

 

תוכל להתקשר טל'   0505446015

בדיבור ישיר אולי נגיע לגילויים שמענינים אותך  

 

עכ"פ אתה נושא שם בעל משמעות

היה ברכה

 

Dr. Ayala Gliksberg

Gender – Senior Adviser

Philosophy

 

ayalagli@netvision.net.il

Mobile: +972-50-5446015

 

From: RC Klein [mailto:yeshivish@gmail.com]
Sent: Sunday, December 11, 2022 10:29 PM
To: ayalagli@netvision.net.il
Subject: משפחת ראובן חיים (רודי) קליין

 

שלום! הסבא שלי, ראובן חיים (רודי) קליין ז"ל שנפטר בשנת תשכ"ח היה הבן-דוד-שני שלך. סבא שלי נפטר כשאבא שלי שליט"א היה רק ילד. את זוכרת את הסבא שלי?

לאחרונה (כשנפטר גיסו של הסבא שלי), מצאו בני המשפחה הרבה מכתבים שנכתבו מ/ל סבי. בתוך הארכיון הזה (שאני אוהב לקרוא "הגניזה"), מצאתי הזמנה לחתונה שלך, וכנראה סבי היה פה בארץ באותה תקופה, ומסתמא היה בחתונה שלהם. 

הרב אהרן שפירא מפרדס כ"ץ כתב קונטרס על כל צאצאי הרב ראובן חיים קליין (הראשון) בעל מחבר הספר שנות חיים, ושמה מופיע השם שלך כנינה של בעל השנות חיים (בת מרים פרנקל בת ירוחם קליין בן רח"ק). האם יש לך עוד פרטים על המשפחה שלנו שאת יכולה לתת לי?

כל טוב ושלום,

ראובן חיים קליין

ביתר עילית

Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein

Beitar Illit, Israel

Author of: God versus Gods Lashon HaKodesh

ORCiD LinkedIN | Google Scholar | Amazon

No comments: