Sunday, April 24, 2022

Re: למעלה בקודש

תודה. איני יודע בדיוק מה אתה כותב שם משום שרק ראיתי את התוכן העניינים דרך גוגל, אבל יש לי כמה נקודות שאני רוצה לברר.
קודם כל, רציתי לדעת את המקורות ליחוס משפחת שפיץ. עד היום, אני יכול לעקוב את יחוס משפחתי עד לר' יצחק זעקל שפיץ, רבה הראשון של בונ'האד (בעל מחבר ברכת יצחק עה"ת, באור יצחק על הגדש"פ),  ופתאום מצאתי באתר GENI את שמות הדורות למעלה בקודש מר' יצחק זעקל שפיץ עד לר' ירמיה יצחק זעקל פרנקל. ורציתי לדעת מנא הני מילי (ובפרט שהרב יצחק זעקל פוללאק שליט"א מאנטוורפן לא הזכיר את כל זה במאמריו הרבים). 
עוד מעניין לי לדעת היאך קיבלו את השם משפחה שפיץ אם במקור היה שם המשפחה פרנקל (למרות שאני יודע שאין זה כ"כ קושיא).
עוד אני רוצה לדעת אם והיאך משפחה זו קשורה למשפת הרב יעקב פוללאק בעל החילוקים. יש שטענו שר' יצחק זעקל שפיץ הנ"ל הוא מבני בניו של בעל החילוקים, אבל לא מצאתי סמך שרב יעקב פוללאק בעל החילוקים בכלל היה לוי. יתכן שזה קשור לר' יעקב קפאל פרנקל שהוזכר בתוכן העניניים של ספרך שמצאתי בגוגל. וגם לכאורה יש סתירה בשמו של אביו.
כל טוב,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית

Shalom & Kol Tuv

Reuven Chaim Klein

Beitar Illit, Israel

Author of: God versus Gods Lashon HaKodesh

ORCiD LinkedIN | Google Scholar | Amazon



On Mon, Apr 25, 2022 at 8:24 AM Reuven Brim <b1413777@gmail.com> wrote:

בס"ד

 

שוי"ר, סליחה על העיכוב כי רק אתמול ראיתי הודעתכם, אינני יודע איזה פרט מע"כ מעוניין אודות מש' פרנקל כי יש על זה אריכות דברים בספר, נא לציין לי, כי אם הוא ענין קטן אפשר לשלוח בשמחה, אבל פרקים שלמים אינני יכול לשלוח בדיגיטל.

 

בברכה, ראובן ברים

 

From: RC Klein [mailto:yeshivish@gmail.com]
Sent: Tuesday, April 19, 2022 10:56 PM
To: b1413777@gmail.com
Subject: למעלה בקודש

 

בבקשה מכם, האם אתם יכולים לשלוח לי את הדפים מן הספר "למעלה בקודש" הקשורות למשפחת הקצין ר' ירמיהו יצחק זעקל סג"ל פרנקל-שפיץ שאני נמנה מבין צאצאיו. תודה מראש!

הכו"ח בברכת א גוט מועד,

ראובן חיים קליין

ביתר עילית

Reuven Chaim Klein

Beitar Illit, Israel

Author of: God versus Gods Lashon HaKodesh

ORCiD LinkedIN | Google Scholar | Amazon

No comments: