Sunday, February 05, 2023

Re: בעל שנות חיים

איני יודע מאה אחוז. אבל אאל"ט, ר' ישראל זאב גוטמאן (מהוצאת אמ"ת - אור תורה מונקטש) כתב לי שהתמונה הראשונה היא מר' הערש בער. ולגבי שתי התמונות האחרות, הם תמונות מפורסמות מביקור רומן וישניאק למונקטש, וכמדמוני שמעתי פעם שהם של ר' הערש בער, אבל איני יכול לוודא את השמועה הזאת. אולי כדאי לשאול את ר' בנציון קליין מפריס/רמת השרון. המייל שלו: benziedith@gmail.com
כל טוב,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Sun, Feb 5, 2023 at 4:11 PM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

האם בשלוש התמונות רואים את ר' הערש בער קליין (דער גרויסער? בן ה"שנות חיים"?




‫בתאריך יום ד׳, 18 בינו׳ 2023 ב-17:50 מאת מתתיהו דייטש-אשכנזי <‪mati78@enativ.com‬‏>:‬
בס"ד

יישר כוח!
יש פה הרבה חידושים, מאוד מסודר ויפה.
אשמח גם לקבל חידושים כאלו בעתיד, אם יהיו כמובן.
בשורות טובות, זכותו תגן עלינו ועכ"י.

‫בתאריך יום ד׳, 18 בינו׳ 2023 ב-14:24 מאת ‪Rabbi RC Klein‬‏ <‪rabbircklein@gmail.com‬‏>:‬
בדיוק היום, קיבלתי במייל קונטרס חדש בנושא שהוזמן על ידי משפחת פאלאטשעק (קרית יואל, ארה"ב) מהחוקר יוחסין ר' זלמן ליב ווייס. אולי זה יהיה לך לתועלת, מצו"ב.
כל טוב,
רח"ק

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




On Tue, Jan 17, 2023 at 2:20 PM Rabbi RC Klein <rabbircklein@gmail.com> wrote:
הוא פנה אלי לפני כמה חודשים ואמר לי שהוא מצא בארכיון של jewishgen.org שכתוב ככה, אבל אני לא מצאתי מקור נאמן לזה, וגם דיברתי עם כמה מבני המשפחה והם לא שמעו מזה מעולם. אז נשארתי בצ"ע.
רח"ק

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Tue, Jan 17, 2023 at 2:15 PM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

האם ניסית לפנות אליו, כדי לראות אם באמת היתה בת נוספת לשנות חיים, ונותרו לה צאצאים בכפר שבאזור מונקאטש?
אני מתקשה לכתוב באנגלית, אולי נסה לבדוק עמו, ואולי נוכל להציל כמה יהודים ולקרבם לאבינו שבשמים.
כתוב שם שהלן בת רגינה בת בת פערל בת השנות חיים, התגוררה בכפר Berehuifalu
אני רואה שמדובר בכפר קטן ליד מונקאטש, אבל לא הצלחתי להבין את השם העברי של המקום. זה לא ברטיואויפאלו ששם כיהן רבי עמרם בלום בעל בית שערים.



‫בתאריך יום ג׳, 17 בינו׳ 2023 ב-14:10 מאת מתתיהו דייטש-אשכנזי <‪mati78@enativ.com‬‏>:‬
בס"ד

יפה, זכרתי מזמן שראיתי זאת כתוב שם.
אם ר' דוד היה כותב בעצמו, לא הייתי מטיל ספק, אבל כיוון שהילדים סיפרו, אז סביר להניח שהמעשה לא היה, ואולי באמת ביקר במצפה והתרשמו ממנו , אבל לא מעבר לזה.


‫בתאריך יום ג׳, 17 בינו׳ 2023 ב-14:09 מאת ‪Rabbi RC Klein‬‏ <‪rabbircklein@gmail.com‬‏>:‬
"וכבר הטילו בזה ספק," אני הכותב שם (ר_חיים_הקטן = ראובן חיים קליין, על דרך אשכנזי = דייטש) ולא הטלתי ספק על המעשה, רק הערתי שזה מעניין שלא מצאתי לזה תיעוד.
רח"ק

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Tue, Jan 17, 2023 at 2:05 PM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

תודה רבה מקרב לב.

1. לגבי הרב מטרנופול, בינתיים לא הצלחתי להבין על מי מדובר. חבל שא"א לשאול את ר' זישא קינסטליכר ז"ל.
2. לגבי זהותך, ברור שקישרתי עמך, ולכן הוספתי את הספרים שחיברת וכו'.
3. ר' עמרם שפירא הגבאי של הגאב"ד, הוא בן-דודנו ר' משה נחום בן הבני ציון.
4. לגבי המצפה בקליפורניה, בניו כתבו עליו כן, וגם מסבתי ע"ה שמעתי זאת הרבה פעמים, אבל כנראה מעשה דמיוני, וכבר הטילו בזה ספק כאן


זכותו תגן עלינו ועכ"י.

‫בתאריך יום ג׳, 17 בינו׳ 2023 ב-12:41 מאת ‪Rabbi RC Klein‬‏ <‪rabbircklein@gmail.com‬‏>:‬
כמעט כל מה שכתבת בחלק השני נלקח מקונטרס למטה ראובן או ממה שאני כתבתי, ולכן אין לי כ"כ מה להעיר, אבל עיין במצו"ב כמה הערות.
כל טוב,
רח"ק

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




On Tue, Jan 17, 2023 at 12:15 PM Rabbi RC Klein <rabbircklein@gmail.com> wrote:
תודה. רוב הדברים בחלק השני נלקחים מקונטרס למטה ראובן או ממה שאני כתבתי, אבל בכל זאת אני אכתוב לך הערות בעזה"י.
רח"ק

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Tue, Jan 17, 2023 at 12:08 PM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

1. לגבי התואר רמ"ה בדבר רבנו ירוחם, זו הערה שנוספה בשם הגדולים, והדבר מובא גם בספרים רבים כהוראה לקורא להבין למי כוונת רי"ו.
2. לגבי סדר העבודה, מדובר על סדר שונה.
זה של רבנו ירוחם:

וזה של הרא"ש:


האם לא מצאת הערות בחלק של תולדות בעל שנות חיים, ובחלק של צאצאיו?

תודה רבה מקרב לב.

‫בתאריך יום ב׳, 16 בינו׳ 2023 ב-19:49 מאת מתתיהו דייטש-אשכנזי <‪mati78@enativ.com‬‏>:‬
בס"ד

תודה רבה על התיקונים החשובים.
לא התכוונתי חלילה להטריח אותך להגיה ממש, כי אני עצמי עוד לא עברתי הגהה, אבל תודתי נתונה למפרע.
לא האתר שלך, הוא אכן מלא וגדוש, אבל בצורה של בלוג לא רואים את הכל באופן מסודר, אלא צריך לדפדף אחורה ואחורה, כדי למצוא משהו.

אני מנסה להיכנס כאן
ומקבל את ההודעה הזו:


‫בתאריך יום ב׳, 16 בינו׳ 2023 ב-19:07 מאת ‪Rabbi RC Klein‬‏ <‪rabbircklein@gmail.com‬‏>:‬
קראתי בקובץ ששלחת לי. רשמתי כמה הערות בPDF שיש לתקן. אני ממליץ שכדאי לקחת עורך לשוני לשפר הלשון כדי שיהיה בסגנון אחיד וכדו'. יש כמה דברים שכתבתם שבעצם אינם לענין ונזכרו דרך אגב, ואולי עדיף להשמיט. כנראה, כבר ראיתי את כל המחקר שלי (או דרך מה ששלחתי לך או דרך אחרים ששאבו ממה שאני חקרתי), אז אין לי באמת כ"כ מה להוסיף. גם אין לי אלבום של תמונות או מסמכים, כל מה שיש לי העליתי באתר: https://kleinfamilygenealogy.blogspot.com/
אשמח מאוד לקבל עותק מהקונטרס שלך כשזה ייצא לאור.
כל טוב,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Mon, Jan 16, 2023 at 4:56 PM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

אודה לך אם תוכל להעיר על טעויות וכו'.
וכפליים אודה אם תוכל לאפשר לי גישה לאלבום שלך ברשת, או לשלוח תמונות ומסמכים מתאימים.
בתודה מראש!

‫בתאריך יום ב׳, 16 בינו׳ 2023 ב-13:59 מאת ‪Rabbi RC Klein‬‏ <‪rabbircklein@gmail.com‬‏>:‬
מצו"ב קונטרס "למטה ראובן" מאת הרב אהרן שפירא שליט"א בפרדס כ"ץ, וגם קונטרס מגילת יוחסין שאני הקטן כתבתי. מה בדיוק אתה מחפש? איזה מידע בנושא יש לך כבר? אתה יכול לשלוח לי את מה שכתבת כבר?
כל טוב,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein




‪On Mon, Jan 16, 2023 at 2:28 AM ‫מתתיהו דייטש-אשכנזי‬‎ <mati78@enativ.com> wrote:‬
בס"ד

שלום וברכה.

לש"ב הרב ראובן חיים קליין שליט"א.
אשתי תחי' היא נכדת רבי דוד שפירא בעל "בני ציון", ובע"ה בעוד כמה שבועות מתחתן בני שיחי' עם הכלה תחי' שגם היא נכדת רבי דוד שפירא. (שלושת ילדיי הקודמים שיחיו, התחתנו גם הם עם צאצאים של רבי דוד שפירא...)
אני כותב עכשיו מאמר על רבנו ירוחם והספר שנות חיים, ואני קורא ברשת שאתה כתבת הרבה וחקרת את תולדות המשפחה, וגם ערכת קונטרס יוחסין בעניין.
כיצד אוכל לראות את החומר שלך? זה יהיה לתועלת גדולה אם אוכל להעתיק משם פרטים ולפרסם במשפחה, לכבוד הסב הגדול זכותו תגן עלינו.
ואברך אתכם בכל הברכות, שתזכו לרוב נחת ושמחה תמידית.

ש"ב 
מתתיהו דייטש-אשכנזי
שכנך בעיר ביתר עילית.

No comments: