Tuesday, February 20, 2024

Re: ר' מאיר קוטנר

הנה רישום הנישואין
החתן מאיר ב"ר יוסף ולוטי (Lotti) קוטנער האמא מהבית וולף.
הכלה דבורה לבית משפחת ווייס הורי הכלה מור ורגינה ווייס מהיישוב Ujverbász [Bács-Bodrog] והאמא של הכלה לבית משפחת שטיינר
תאריך הנישואין 3 אפריל 1897 והחתן כבר היה אז מורה והוא בן 27 והכלה בת 24
 הא

‫בתאריך יום ב׳, 19 בפבר׳ 2024 ב-22:57 מאת ‪Reuven Chaim Klein‬‏ <‪yeshivish@gmail.com‬‏>:‬
הסבתא שלי ממשפחת קוטנר מבונ'האד, האבא שלה היה ר' מאיר (מיקשה) בן יוסף קוטנר, ולא ידעו השמות יותר למעלה בקודש מר' יוסף. אבל לאחרונה בא חוקר יוחסין אחד והביא מסמכים להוכיח שאביו של ר' יוסף שמו ר' שנדור/אלכסנד, והוא טען שאלכסנדר קוטנר הזה היה בנו של הרב שמעון קוטנר. אז חיפשתי באוצר החכמה ומצאתי המאמר של ר' שלמה וייס, ושמה לא הזכיר שהיה לרב שמעון קוטנר בן ששמו אלכסנדר, אבל דיברתי עם ר' שלמה וייס והעולה מהשיחה שאין ראיה לכאן או לכאן ממאמרו משום שהוא לא עשה מחקר רצינית כזה לברר כל הפרטים ממש על בוריין, אלא מה שהוא מצא, הוא מצא, ותו לא. אז הוא נתן לי הפרטים שלך ואמר לי שאתה עשית חקריה יסודית יותר ממנו, ואולי יש לך יותר מידע בענין.
הסבא-רבה שלי ר' מאיר קוטנר היה המנהל של הבית ספר האורטודוקסי בבונ'האד. בספר הזכרון לקהילת פאפא כתוב עליו שהוא למד בבית ספר למורים בפאפא, וגם שיש עוד בנאדם ששמו מאיר/מיקשה קוטנר שהיה מנהל ומורה בבית ספר בקהילת טאב (באיזור סמוג'י). אחותה של הסבתא שלי הסבירה שהמאיר קוטנר השני הוא בן-דוד של האבא שלה, אז אם נברר מי זה המאיר קוטנר השני וייחוסו, גם יכולים לברר קצת על המאיר קוטנר שלנו.
כל טוב,
ראובן חיים קליין
ביתר עילית

Shalom & Kol Tuv,

Reuven Chaim Klein

Beitar Illit, Israel

Author of: God versus Gods Lashon HaKodesh

ORCiD LinkedIN | Google Scholar | Amazon

No comments: